Wat wordt er bedoeld met CRO?

CRO is de afkorting van “Conversion Rate Optimization”, ook wel: conversie optimalisatie. Bij conversie optimalisatie is het uiteindelijk doel om het conversiepercentage te verhogen. Hoe je dat doet? Door te luisteren naar je bezoekers. We verzamelen kwalitatieve en kwantitatieve data, bijvoorbeeld uit Google Analytics (kwantitatief) of uit Hotjar (kwalitatief). Deze data zetten we om naar inzichten. Tegen welke problemen loopt de bezoeker aan? We bedenken oplossingen en vertalen deze naar hypotheses. Deze hypotheses worden vervolgens getest in een A/B test of direct doorgevoerd en maand op maand gemonitord.

Er bestaan verschillende conversies, bijvoorbeeld het bestellen of kopen van een product, het afnemen van een dienst, het aanmelden voor een nieuwsbrief, het invullen van een contactformulier of het opvragen van extra informatie in de vorm van een download of whitepaper.

CRO

Het conversieratio

Het conversiepercentage van je website kun je bereken door: aantal behaalde doelen/aantal sessies * 100%. Laten we een simpel voorbeeld nemen: een webshop heeft 1000 bezoekers gehad en daarvan hebben 100 bezoekers geconverteerd. Het conversiepercentage van e-commerce is dan: 1000 / 100 * 100% = 10%. Dat betekent dat 10% van je bezoekers overgegaan is tot koop. Een mooi resultaat. Door actief aan de slag te gaan met het verhogen van je conversiepercentage, verhoog je het aantal bezoekers dat zijn doel behaalt.

Hoe ziet een CRO traject eruit?

We hebben natuurlijk al een aantal klanten succesvol geholpen met hun CRO-traject. Een greep uit onze CRO cases is hieronder te zien!

Ben jij klaar voor de volgende stap online?

Wij zijn jouw sparringpartner als het gaat om het conversiegericht optimaliseren van jouw webshop. Kom je op de koffie? Hij staat al voor je klaar!

Haal meer uit je huidige website bezoekers

Je kunt natuurlijk enorm veel budget steken in het inkopen van verkeer, maar als slechts een klein deel van de bezoekers afrekent dan zit je met een probleem. Je hebt veel kosten, maar het aantal verkopen valt alsnog tegen. Het is daarom belangrijk om het verkeer dat uiteindelijk een bezoek brengt aan je website of webshop, ook te laten converteren. Dat doe je door conversie optimalisatie toe te passen: wat wil mijn bezoeker en hoe kan ik hem/haar daar het beste bij helpen? Denk bijvoorbeeld aan het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid op je website. Lees hier meer over.

Hotjar

Is conversie optimalisatie voor iedereen interessant?

Conversieoptimalisatie is zeker voor iedereen interessant, maar het werkt niet voor elke website of webshop hetzelfde. Als het aantal bezoekers dat je hebt relatief laag is, is het niet mogelijk om met A/B testen een significant resultaat te behalen. Is dat per se erg? Nee, dat is het niet. Het verbeteren van je website of webshop door te luisteren naar je bezoeker is altijd goed. Het begint al bij de basis: werken alle functionaliteiten goed in mijn webshop? Zijn er bepaalde zaken onduidelijk? Persuasion door micro-copy is iets wat alleen bij hele grote webshops goed kan werken, tot die tijd ligt de focus bij het verbeteren van je website of webshop in de breedste zin.

Waar wacht je nog op?

Dit is hét moment om aan de slag te gaan met het optimaliseren van je conversies van je webshop. De ideale basis voor de toekomst.

    Geheel vrijblijvend